به وب سایت اداره ثبت احوال فردوس خوش آمدید . .. . . مهلت اعلام ولادت 15 روز و مهلت اعلام وفات 10 روز می باشد - با اعلام به موقع ولادت فرزندان و فوت آشنایان ، ثبت احوال را در مسیر توسعه یاری دهیم. --- «اتقان اسناد هویتی مردم ایران» بسیاربا اهمیت است. مقام معظم رهبری ---- ثبت احوال نوین، توسعه پایدار --- کارت ملی هوشمند، دروازه ورود به دولت الکترونیک

 

 

پیوندها

 

 

 
وب سایت اداره ثبت احوال شهرستان فردوس را چگونه ارزیابی میکنید؟
1-عالی
2- خوب
3-متوسط
4-ضعیف

 

 
کل کاربران : 272655
کاربران امروز : 50
بازدید امروز : 51
کاربران دیروز : 35
بازدید دیروز : 36
کاربران آنلاین : 49

 

بانک اطلاعاتی شهرستان بیرجند
ثبت وفات و صدور گواهی فوت
     
     

 ماده 22 قانون ثبت احوال کشور

وفات هر کس اعم از ایرانی یا خارجی باید به یکی از ادارات ثبت احوال سراسر کشور اعلام شود و نیز وفات ایرانیان در  خارج از کشور به ماموران کنسولی محل اقامت یا به یکی از ادارات سازمان ثبت احوال کشور اعلام میشود .

هر یک از اشخاص زیر می توانند به اعلام وفات واخذ گواهی فوت اقدام نمایند :

1 - نزدیکترین خویشاوند متوفی یا هر شخصی که در موقع وفات حاضر بوده است با ارایه مدارک شناسایی 

2 - ماموران انتظامی  

3 - متصدی یا صاحب مکانی که وفات در آن رخ داده است 

4 - متصدیان گورستانها 

5 - مقامات قضایی و نظامی 

6 - گروههای امدادی 

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت وفات :

1 - شناسنامه متوفی و کارت شناسایی ملی در صورت وجود. 

2 - گواهی پزشک یا بیمارستان یا مسئولین گورستان یا معرفی و حضور دو نفر گواه با ارائه مدرک شناسایی در اداره ثبت احوال موردمراجعه.

 صدور خلاصه رونوشت وفات ( گواهی فوت) :

1 - گواهی فوت به هر شخصی و به هر تعدادی که درخواست نماید تسلیم خواهد شد 

2 - برای هر برگ گواهی فوت فیش بانکی به مبلغ 10000 ریال قابل پرداخت در کلیه شعب بانک .ملی در سراسر کشور بنام سازمان ثبت احوال کشور .

 نحوه مراجعه و ثبت وفات و صدورگواهی فوت :

جهت ثبت وفات و اخذ گواهی فوت کلیه ادارات ثبت احوال سراسر کشور آمادگی دارند در ساعات و ایام اداری پاسخگوی مراجعین محترم باشند و در صورت تکمیل بودن مدارک لازم .نسبت به ثبت وفات و صدور گواهی فوت در همان روز اقدام خواهد شد . در صورت عدم تحویل شناسنامه متوفی ارائه مدارکی که هویت وی را مشخص نماید الزامی است که در این صورت پس از طی مراحل اداری لازم نسبت به ثبت وفات و صدور گواهی فوت .اقدام خواهد شد .

مدت زمان انجام کار :   

مدت زمان انجام کار 34 دقیقه و تعداد فعالیت های لازم 12 مورد می باشد.

توصیه های ضروری :

1 - اصلح است که اعلام وفات در ظرف مهلت مقرر ( 10 روز ) به اداره ثبت احوال اعلام گردد 

2 - صدور گواهی فوت در مراحل بعدی مستلزم ارائه شناسنامه متوفی یا اعلام شماره و تاریخ .ثبت وفات می باشد 

3 - صدور گواهی فوت مستلزم ثبت وفات است ، با توجه به اهمیت موضوع لازم است قبل از امضاء .سند مربوطه از صحت مندرجات آن اطمینان حاصل نمایید 

4 - بهنگام دریافت گواهی فوت از صحت مندرجات آن اطمینان حاصل نمایید

5 - پس از وفات ، گواهی فوت جایگزین شناسنامه متوفی می باشد که بنابه ضرورت و نیاز این گواهی ارائه خواهد شد 

تعاریف و مفاهیم :

1 - سند وفات : سند وفات سندی رسمی است که وفات هر فرد در آن ثبت و بر اساس آن گواهی فوت صادر می گردد .

2 - گواهی فوت : گواهی فوت که همان خلاصه رونوشت وفات می باشد بر اساس مندرجات سند فوت تنظیم و تسلیم میگردد .

آخرین بروز رسانی : 1389/05/13 18:40:42  تعداد مشاهده : 2497  نویسنده / ویرایشگر : assibi mahmood

اسلاید تصاویر

           

 

کد پستی

 

 

 

 

 


چهارشنبه
25 مهر 1397
6. صفر 1440
2018 Oct 17

 

 

 

 

 

 

 

اداره ثبت احوال شهرستان فردوس- بلوار جمهوری اسلامی -بالاتر از شهرداری -کد پستی 83789-97718-تلفن 2224303 -پست الکتزوتیک -ferdos@skocr.ir


طراحی و پیاده سازی توسط : گروه نرم افزاری راک
RaakCMS